РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДО НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ:

Нормативні документи України та офіційні документи європейських/міжнародних організацій:

1. Закон України «Про освіту» (2017) року № 2145-VIІI. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19  

2. Закон України «Про вищу освіту» (2014). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

3. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» (2016). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#n946

4. Закон України «Про інноваційну діяльність» (2002). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text

5. Національна рамка кваліфікацій. Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 р. № 519). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/519-2020-%D0%BF#Text

6. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у вищих навчальних закладах (наукових установах)» від 23 березня 2016 р. № 261. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-%D0%BF#Text 

7. ЕС European Commission. (2011). Report of Mapping Exercise on Doctoral Training in Europe ‘Towards a Common Approach’. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/GA/TXT/?uri=CELEX:52015XG1215(02)

8. ЕС (European Commission). (2012). Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes. Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. Strasbourg. 20.11.2012 URL: https://www.cedefop.europa.eu/en/content/rethinking-education-investing-skills-better-socio-economic-outcomes

9. ЕС (European Commission). (2015) New priorities for European cooperation in education and training. Joint Report of the Council and the Commission on the implementation of the strategic framework for European cooperation in education and training (ET 2020). Brussels. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52015XG1215(02)

10. ЕС (European Commission). (2015) Opening up Education: Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources (2015). Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A52013DC0654

11. ЕС (European Commission). (2016) Improving and Modernising Education. Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2016%3A941%3AFIN

12. ЕС (European Commission). (2017). Strengthening European Identity through Education and Culture. Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions.  The European Commission's contribution to the Leaders' meeting in Gothenburg, 17 November 2017. Strasbourg. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2017%3A673%3AFIN

13. ЕС (European Commission). (2017).Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on a renewed EU agenda for higher education. COM/2017/0247 final Brussels. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52017DC0247

14. ЕС (European Commission). (2018). Digital Education Action Plan. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52018DC0022&from=EN  

15. ЕС (European Commission). (2021). Council Resolution on a strategic framework for European cooperation in education and training towards the European Education Area and beyond (2021-2030). URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX:32021G0226(01)

16. ЕС/EACEA/Eurydice. (2018). The European Higher Education Area in 2018: Bologna Process Implementation Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. URL: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/european-higher-education-area-2018-bologna-process-implementation-report_en

17. ESF (European Science Foundation). (2017). Career Tracking Survey of Doctorate Holders Project Report. ESF, France, Strasbourg. URL: https://www.esf.org/news-media/news-press-releases/article/european-science-foundation-kicks-off-a-new-career-tracking-survey-of-doctorate-holders/

18. ESU (European Students Union). (2015). Overview on Student-Centered Learning in Higher Education in Europe. Research Study. URL: https://www.esu-online.org/wpcontent/uploads/2016/07/Overview-on-Student-Centred-Learning-in-Higher-Education-in-Europe.pdf

19. EUA (European University Association). (2007) Doctoral programmes in Europe’s universities: achievements and challenges: Report prepared for European universities and ministers of higher education. EUA. Brussels and Geneva. URL: https://eua.eu/resources/publications/652:doctoral-programmes-in-europe-s-universities-achievements-and-challenges.html

20. EUA (European University Association). (2015). Trends 2015: Learning and Teaching in European Universities. EUA, Belgium, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/388:trends-2015-learning-and-teaching-in-european-universities.html

21. EUA (European University Association). (2015). Principles and Practices for International Doctoral Education”, FRINDOC project Report. EUA, Brussels, Belgium. URL: https://eua-cde.org/reports-publications/50:principles-and-practices-for-international-doctoral-education.html

22. EUA (European University Association). (2016). Digital Agenda For Europe’s Universities? EUA, Belgium, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/310:a-digital-agenda-for-europe%E2%80%99s-universities.html

23. EUA (European University Association) (2016). Doctoral education – taking Salzburg forward. Іmplementation and new challenges. EUA, Brussels, Belgium. URL: https://eua-cde.org/reports-publications/51:doctoral-education-taking-salzburg-forward-implementation-and-new-challenges.html

24. EUA (European University Association). (2017). EUA’s Learning and Teaching Initiative - Report from the thematic peer groups in 2017. EUA, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/348:eua%E2%80%99s-learning-and-teaching-initiative-report-from-the-thematic-peer-groups.html

25. EUA (European University Association). (2018). Background: EUA’s initiatives to establish a European dimension on learning and teaching. EUA, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/329:background-eua%E2%80%99s-initiatives-to-establish-a-european-dimension-on-learning-and-teaching.html

26. EUA (European University Association). (2018). Trends 2018. Learning and teaching in the European Higher Education Area. By Michael Gaebel & Thérèse Zhang. EUA, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/757:trends-2018-learning-and-teaching-in-the-european-higher-education-area.html    

27. EUA (European University Association). (2018). Learning and Teaching in Europe’s Universities: An EUA position paper. EUA, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/340:learning-and-teaching-in-europe%E2%80%99s-universities-an-eua-position-paper.html  

28. EUA (European University Association). (2018). Enhancing the education mission of European universities: A proactive response to change. EUA, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/818:enhancing-the-education-mission-of-european-universities-a-proactive-response-to-change.html

29. EUA (European University Association). (2020)   International strategic institutional partnerships and the European Universities Initiative. April 2020. Results of the EUA survey. Anna-Lena Claeys-Kulik, Thomas E. Jørgensen, Henriette Stöber et al. EUA, Brussels. URL: https://eua.eu/resources/publications/925:international-strategic-institutional-partnerships-and-the-european-universities-initiative.html

Основна література

1. Исследование по сравнительному образованию: подходы и методы. (2015). М. Брей, Б. Адамсон, М. Мейсон (ред). Луганск: Изд-во «ФОП Сабов А.М».

2. Коляда, Н. М. Педагогічна історіографія як складник історико-педагогічного дослідження.  URL: https://doi.org/10.32405/2663-5739-2018-1-39-46

3. Курбатов, С. В. (2014). Феномен університету в контексті часових та просторових викликів. Суми: Університетська книга. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/10226

4. Левицький,Ч. (2015). Методологічні проблеми кількісного та якісного аналізу в педагогічних дослідженнях. Професійна освіта: методологія, теорія та технології, 2, 5-20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/profe_2015_2_3

5. Локшина, О. І. (2019). Компетентнісна освіта в Європейському Союзі – від ідеї до практики. Життєва компетентність у контексті діалогу педагогічних культур: Україна – країни Європейського Союзу, сс. 20-36. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/722645

6. Локшина, О. І. (2019) Європейська довідкова рамка ключових компетентностей для навчання впродовж життя: оновлене бачення 2018 року. Український педагогічний журнал, 3, 21-30. URL: http://uej.undip.org.ua/upload/iblock/c76/c7686993

7. Методологічні засади педагогічного дослідження: монографія (2013) В. С. Курило, Є. М. Хриков (ред.). Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка».

8. Національний освітній глосарій: вища освіта (2014). За ред. В. Г. Кремень (ред.). К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди». URL: https://glossarissimo.wordpress.com/2017/06/17/uk-pdf

9. Поляков, М. В., Савчук, В. С. (2004). Класичний університет. Еволюція, сучасний стан, перспективи. К.: Генеза.

10. Порівняльна педагогіка: методологічні орієнтири українських URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/714839

11. Сбруєва, А. А. (2005)Тенденції реформування середньої освіти розвинених англомовних країн в контексті глобалізації (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.) [Текст] : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / А. А. Сбруєва ; Ін-т педагогіки АПН України.  К. URL: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/427

12. Сбруєва, А. А. (2008). Глобальні та регіональні тенденції розвитку вищої освіти в умовах побудови суспільства знань. Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка. URL: https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=YBR7gMcAAAAJ&citation_for_view=YBR7gMcAAAAJ:nVrZBo8bIpAC

13. Сбруєва, А. А. (2013). Порівняльна педагогіка. Суми: Університетська книга.

14. Сбруєва, А. А., Чистякова, І. А., Самойлова, Ю. І. (2019). Організаційно-педагогічні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії та США. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка. URL: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=YBR7gMcAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate

15. Сбруєва, А. А., Єременко, І. В. (2019). Формування європейського виміру забезпечення якості вищої освіти в контексті інтернаціоналізації освітнього простору. Суми: СумДПУ імені АС Макаренка. URL: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=YBR7gMcAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate

16. Сбруєва, А. А. (2021). Університет як інклюзивна академічна громада: європейський та український досвід трансформації підготовки PhD. Теорії та технології інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті концепції «Нова українська школа: монографія. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, сс. 421 – 442. URL: https://doi.org/10.24139/978-966-698-308-7/421-442  

17. Сисоєва, С.О., Кристопчук, Т.Є. (2013). Методологія науково-педагогічних досліджень. Рівне: Волинські обереги. URL: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/4766

18. Хриков, Є. М. (2015). Аналіз стану дослідженості наукової проблеми у галузі порівняльної педагогіки. Український педагогічний журнал, 4, 57-64. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_4_9

19. Хриков, Є. М. (2017). Методологія педагогічного дослідження: монографія. Х.: ФОП Панов А. М.

20. Цюра, С. (2013). Особливості методології порівняльних досліджень. Порівняльно-педагогічні студії, 2–3, 7–13. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_2-3_3

21. Чепіль, М. М. (2014). Порівняльна педагогіка. К.: Академвидав.

22. Altbach, P. G. (1991). Trends in Comparative Education. Comparative Education Review, 3 (35), 491 - 507. URL:  https://doi.org/10.1086/447049

23. Bartram, B. (2020). Exploring International and Comparative Education. In C. A. Simon & S. Ward. A Student’s Guide to Education Studies. London: Routledge, pp. 87-97. URL: https://doi.org/10.4324/9780429297212-11    

24. Boichenko, M., Sbruieva, A. (2019). Methodological model of comparative research in gifted education in the USA, Canada and the UK. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 4 (88), 151–163. URL: https://doi.org/10.24139/2312-5993/2019.04/151-163    

25. Bray, M. (2003). Comparative Education in the Era of Globalisation: evolution, missions and roles. Policy Futures in Education, 1, 2, 209 ‒ 224. URL: https://doi.org/10.2304/pfie.2003.1.2.2

26. Cook, B. J., Hite, S. J., & Epstein, E. H. (2004). Discerning trends, contours, and boundaries in comparative education: A survey of comparativists and their literature. Comparative Education Review, 48, 123-149. URL: https://doi.org/10.1086/382619

27. Cowen, R. (1990). The National and International Impact of Comparative Education Infrastructures. Comparative Education: Contemporary Issues and Trends (ed. by W.D. Halls). Paris: UNESCO and London: Jessica Kingsley, рр. 321-352. URL: https://www.worldcat.org/title/comparative-education-contemporary-issues-and-trends/oclc/802066909

28. Cowen, R. (2020). Changing comparative education: interpreting foreigners, routinising research, and writing history. Comparative Education, 56 (1), 127-141 https://doi.org/10.1080/03050068.2020.1714332    

29. Discourse formation in comparative education. (2011) (Komparatistische Bibliothek. Comparative Studies Series. Bibliotheque D'etudes Comparatives) Ed. by J. Schriewer. Peter Lang. GmbH; 4th Revised edition.

30 . Epstein, E. H. (1983). Currents Left and Right: Ideology in Comparative Education. Comparative Education Review, 27 (1), 3-29 URL: http://www.jstor.org/stable/118788     

31. Gaebel, M., Zhang, T., Stoeber, H. & Morrisroe, A. (2021). Digitally enhanced learning and teaching in European higher education institutions. European University Association absl. URL: https://eua.eu/resources/publications/954:digitally-enhanced-learning-and-teaching-in-european-higher-education-institutions.html

32. International Handbook of Interpretation in Educational Research. (2015). Paul Smeyers, David Bridges, Nicholas C. Burbules, Morwenna Griffiths. (Eds.). Springer. URL: https://www.springer.com/gp/book/9789401792813

33. International Handbook of Research on Teachers and Teaching. (2009). Lawrence J. Saha, A. Gary Dworkin. (Eds.). Springer. URL: https://www.springer.com/gp/book/9780387733166

34. International Handbook of Leadership for Learning (2011). Tony TownsendJohn MacBeath. (Eds.). Springer URL:  . https://www.springer.com/gp/book/9789400713499

35. Kazamias, A. M. (2009). Forgotten men, forgotten themes: The historical-philosophical-cultural and liberal humanist motif in comparative education. International Handbook of Comparative Education. R. Cowen and A. M. Kazarnias (Ed.). Springer,  рр. 37-58.

36. Knight, J. (2012). Concepts, rationales, and interpretive frameworks in the internationalization of higher education. The SAGE handbook of international higher education. Ed.by Darla K. Deardorff, Hans de Wit, John Heyl. SAGE Publications, рр. 52-76. URL:  http://dx.doi.org/10.4135/9781452218397.n2     

37. Larsen, M. A. (2016). Globalisation and internationalisation of teacher education: a comparative case study of Canada and Greater China. Teaching Education. https://doi.org/10.1080/10476210.2016.1163331     

38. Lauterbach, U., Mitter W. (1998). Theory and methodology of international comparisons. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. URL: www.cedefop.europa.eu › RR1_Lauterbach  

39. Manjari, A. 5 Important Methods Used For Studying Comparative Education. URL: https://www.shareyouressays.com/knowledge/what-are-the-different-methods-used-for-study-of-comparative-education-answered/115571

40. Manzon, M. (2020). Towards a comparative history of comparative education: a personal journey. Comparative Education, 56 (1), 96-110. URL: https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1701251

41. Manzon, M., Bray, M. (2007). Comparing the Comparers: Patterns, Themes and Interpretations. Common Interests, Uncommon Goals Histories of the World Council of Comparative Education Societies and its Members. (ed. by V. Masemann, M. Bray, M. Manzon).  Comparative Education Research Centre (CERC) and Springer, Р. 338 ‒ 363. URL:  DOI:10.1007/978-1-4020-6925-3

42. Mattheou, D. (2009). The scientific paradigm in comparative education. International Handbook of Comparative Education. Ed. by R. Cowen and A. M. Kazamias. ‒ Springer,  рр. 59-72. URL: https://www.springer.com/gp/book/9781402064029

43. Mitter, W. (2009). Сomparative education in Europe. International Handbook of Comparative Education. Ed. by R. Cowen and A. M. Kazamias. Springer, рр. 87-99. URL: https://www.springer.com/gp/book/9781402064029  

44. Powell, J. J. W. (2020). Comparative education in an age of competition and collaboration. Comparative Education, 56 (1), 57-78. URL: https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1701248  

45. Phillips, D. (2006). Comparative Education: method. Research in Comparative and International Education, 1 (4), 204-319. URL: https://doi.org/10.2304/rcie.2006.1.4.304

46. Research Methods and Methodologies in Education. (2017) By Robert Coe, Michael Waring, Larry V Hedges, and James Arthur. Second Edition. Sage. URL: https://study.sagepub.com/coe2e

47. Rust, V. D., Johnstone, B., Allaf, C. (2009). Reflections on the development of comparative education. International Handbook of Comparative Education. Ed. by R. Cowen and A. M. Kazarnias. Springer, рр. 121-138. URL: https://www.springer.com/gp/book/9781402064029   

48. Sbruieva, A. (2020). Social dimension of the European Higher Education Area: Tendencies of development of normative, theoretical and organizational bases. In: Topical Issues of History of Education and Comparative Education. Lviv-Toruń: Liha-Pres, pp. 129-150. URL:https://doi.org/10.36059/978-966-397-188-9/129-150      

49. Second International Handbook of Educational Change (2009). Hargreaves, A., Lieberman, A., Fullan, M., Hopkins, D. (Eds.). Springer. URL: https://www.springer.com/gp/book/9789048126590

50. Tatto, M. T., Burn, K., Menter, I., Mutton, T., & Thompson, I. (2018). Learning to teach in England and the United States: The evolution of policy and practice. New York, NY: Routledge. URL: https://www.routledge.com/Learning-to-Teach-in-England-and-the-United-States-The-Evolution-of-Policy/Tatto-Burn-Menter-Mutton-Thompson/p/book/9780367368647

51. Takayama, K. (2020). An invitation to ‘negative’ comparative education. Comparative Education, 56 (1), 79-95, URL: https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1701250   

52. Teacher Education Policy and Practice in Europe: Challenges and Opportunities. (2018). Ana Raquel Simхes, Mуnica Lourenzo, and Nilza Costa (Ed.). Routledge. URL: https://doi.org/10.4324/9781315141763

53. Teichler, U. (2017). Internationalisation Trends in Higher Education and the Changing Role of International Student Mobility. Journal of international Mobility, 5, 177-216. URL: https://www.cairn.info/revue-journal-of-international-mobility-2017-1-page-177.htm

Додаткова література

1. Вознюк, О. В. Левківський, М. В., Саух, П. Ю. (2004). Синергетика освіти. К.

2. Дєнєжніков, С. С. (2015). Розвиток інноваційної освіти в соціальному просторі: нелінійні контексти. В: Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти (сс. 85 – 102). Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Teorii_ta_tehnologii_Sbrueva.pdf

3. Жигірь, В. І. (2016). Методологічні підходи як основа науково-педагогічних досліджень у професійній освіті. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 48 (101), 107-115. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2016_48_16

4. Козлова, О. Г. (2015). Організаційні засади інноваційних процесів у системі вищої освіти. Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти, (сс. 175 – 191). Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Teorii_ta_tehnologii_Sbrueva.pdf

5. Красуля, А. В. (2015). Перспективи використання досвіду фандрейзингової діяльності державних університетів США у вищій освіті України. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 1 (45), 17–26. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_1_5  

6. Локшина, О. І. (2018). Джерельна база досліджень із порівняльної педагогіки в умовах трансформаційних процесів в освіті. Джерела та історіографія про трансформаційні процеси в освітньому просторі України (1991–2017): матеріали Всеукраїнського наук.-практ. семінару ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, (сс. 20-21) м. Київ, Україна. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/714113

7. Локшина, О. І. (2018). До питання про використання зарубіжного досвіду: генеза методологічних підходів. Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів: матеріали тез доп. VІI міжнар. наук.-методол. семінару «Термінова поліграфія», (сс. 8-9) м. Київ – м. Хмельницький. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/713996

8. Локшина, О. І. (2018). Політика ЄС з розвитку науки та інновацій: орієнтири для України In: Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження: матеріали ІІ Міжнародної наукової конференції Української асоціації дослідників освіти (15.06.2018 р., м. Київ). «Трек-ЛТД», м. Київ – м. Дрогобич, стор. 90-93. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/714275

9. Локшина, О. І. (2019). Освітня політика Європейського Союзу в контексті глобалізації: орієнтири для України. Міжнародна наукова конференція “Теоретичні та практичні аспекти формування освітнього простору інституційного рівня: світовий та вітчизняний вимір” (сс. 125-126). Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів, Україна. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/718244/

10. Локшина, О. І. (2019). Європеїзація як феномен сучасної Європи та контекст розвитку освіти. Освіта для ХХІ століття: виклики, проблеми, перспективи: матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції (29–30 жовтня 2019 року, м. Суми) (сс. 157-159). Cуми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/718045

11. Локшина, О. І. (2019). До питання про європейську політику підготовки науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації: бачення зальцбурзьких принципів. ІІI Міжнародна наукова конференція Української асоціації дослідників освіти «Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження» (21 червня 2019 року) ТзОВ Трек-ЛТД, (сс. 112-115). м. Київ, м. Дрогобич. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/717372

12. Локшина, О. І. (2018). Стратегічні орієнтири розвитку освіти: світовий вимір Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2018 рік (сс. 74-75). Педагогічна думка, м. Київ, Україна.       Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/713934

13. Сбруєв, М. Г. (2015). Сучасна кластерна політика в інноваційному розвитку суспільства: досвід США. В кн.: Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти.  Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, сс. 363 – 387. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Teorii_ta_tehnologii_Sbrueva.pdf

14. Сбруєв, М. Г. (2014). Новітні тренди і технології формування професійних компетентностей випускників магістратури в умовах цифрового світу: досвід США. Теоретичні та методичні засади магістерської підготовки викладача вищої школи, (сс. 313–334). Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка.

15. Сбруєв, М.Г. (2015). Сучасний університет в системі розвитку регіональних інноваційних кластерів: американський досвід. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 9 (53), 380-391. Режим доступу: http://www.pedscience.inf.ua/

16. Сбруєва, А. (2009). Університет світового класу: характеристики, механізми визначення статусу, умови створення. Порівняльно-педагогічні студії, 1, 45-56. URL: https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2009.17826

17. Сбруєва, А. А. (2015). Єроінтеграційні процеси у сфері вищої освіти: механізми управління та виміри змін. Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти. Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, сс. 31 – 52. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Teorii_ta_tehnologii_Sbrueva.pdf

18. Сбруєва, А. А. (2015). D(digital)-інновації у вищій освіті: періодизація, класифікації та чинники ефективності. Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти, (сс. 52 – 72). Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Teorii_ta_tehnologii_Sbrueva.pdf

19. Сбруєва, А. А. (2015). Трансформація місії університету в умовах суспільства знань. В кн.:Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти, (сс.72 – 84). Суми: Вид-во СумДПУ  імені А. С. Макаренка. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Teorii_ta_tehnologii_Sbrueva.pdf

20. Сбруєва, А. А. (2015). Розвиток вищої освіти в умовах глобальної фінансово-економічної кризи: європейський та американський контексти В кн.: Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти, (сс. 10 – 31). Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Teorii_ta_tehnologii_Sbrueva.pdf

21. Сбруєва, А. А. (2015). Стратегії інтеграції освітньої та наукової діяльності університету Порівняльно-педагогічні студії, 3 (25), 25-39. URL: http:// http://journals.uran.ua/index.php/2306-5532

22. Сбруєва, А. А. (2015). До проблеми D(digital)-інновацій у вищій освіті: етапи розвитку та чинники ефективності Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 8 (52), 450-464. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_8_21

23. Сбруєва, А. А. (2014). Дослідно-орієнтоване навчання в університетах розвинених країн В кн.: Теоретичні та методичні засади магістерської підготовки викладача вищої школи, (сс. 334-362). Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/teoret_metod_zasadi.pdf

24. Сбруєва, А. А. (2013). Компетентності менеджера інноваційної діяльності у соціально-педагогічній сфері змін. В кн.: Змістові інновації у магістерській підготовці соціальних педагогів, (сс.261-281). Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. URL: https://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/monografia_zmistovi_informasii.pdf

25. Сбруєва, А. А. (2015). Розвиток європейської вищої освіти в умовах глобальної фінансово-економічної кризи. Український педагогічний журнал, 4, 13– 20. Режим доступу: http://uej.undip.org.ua/index.php/euj  

26. Сбруєва, А. А. (2015). Тенденції трансформації місії університету: порівняльно-педагогічний аналіз. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 6 (50), 448-461. URL: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2141

27. Улановська, А. С. (2014). Модернізація вищої освіти: характеристика понятійного апарату дослідження. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 1 (35), 260-271. Режим доступу: http://www.pedscience.inf.ua/

28. Чистякова, І. А. (2015). Особливості формування готовності викладача вищої школи до роботи в умовах інтернаціоналізації освітнього простору. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 6 (50), 461–476. URL: http://library.sspu.sumy.ua/; http://www.irbis-nbuv.gov.ua/  

29. Bartram, B. (2020). Exploring International and Comparative Education. In C.A. Simon & S. Ward. A Student’s Guide to Education Studies. London: Routledge, pp. 87-97. URL: https://doi.org/10.4324/9780429297212-11 

30. Broadfoot, P. (2000). Comparative Education for the 21st Century: Retrospect and prospect. Comparative Education, 36, 3, Special Number (23): Comparative Education for the Twenty-First Century (Aug., 2000), 357-371. URL: https://doi.org/10.1080/03050060050129036

31. Chabbott, C., & Elliot, E. (2003). Understanding others, educating ourselves: Getting more from international comparative studies in education. Washington, DC: National Academies Press.

32. Cowen, R. (2020). Changing comparative education: interpreting foreigners, routinising research, and writing history, Comparative Education, 56 (1), 127-141. URL: https://doi.org/10.1080/03050068.2020.1714332  

33. Khakpour, A. (2012). Methodology of comparative studies in education. Contemporary Educational Researches Journal, 1, 20-26. URL: https://www.researchgate.net/publication/272492215_Methodology_of_comparative_studies_in_education

34. Kim, T., Brooks, R. (2013). Internationalisation, Mobile Academics, and Knowledge Creation in Universities: A Comparative Analysis. SRHE Research Award (2011/12) Final Report. URL: https://srhe.ac.uk/wp-content/uploads/2020/03/TerriKimReport.pdf

35. Klees, S. J. (2008). Reflections on Theory, Method, and Practice in Comparative and International Education. Comparative Education Review, 52 (3), 301-328. URL: https://doi.org/10.2307/30218826

36. Larsen, M A., Beech, J. (2014). Spatial Theorizing in Comparative and International Education Research. Comparative Education Review, 58 (2), 191-214. URL: http://www.jstor.org/stable/10.1086/675499   

37. Lauterbach, U., Mitter W. (1998). Theory and methodology of international comparisons. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. URL: www.cedefop.europa.eu › RR1_Lauterbach

38. Manjari, A. 5 Important Methods Used For Studying Comparative Education. URL: https://www.shareyouressays.com/knowledge/what-are-the-different-methods-used-for-study-of-comparative-education-answered/115571

39. Manzon, M. (2020). Towards a comparative history of comparative education: a personal journey. Comparative Education, 56 (1), 96-110. URL: https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1701251

40. Origins and Traditions in Comparative Education. (2019). Maria Manzon (Ed.). Routledge URL:. https://www.routledge.com/Origins-and-Traditions-in-Comparative-Education/Manzon/p/book/9780367728298

41. Powell, J. J. W. (2020). Comparative education in an age of competition and collaboration. Comparative Education, 56 (1), 57-78. URL: https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1701248  

42. Sbruieva, A. (2015). Integration of Educational and Research Constituents of the Process of Specialists’ Professional Training in the Universities of Developed Countries. Comparative Professional Pedagogy, 3, 7-13. URL: https://doi.org/10.1515/rpp-2015-0048

43. Sbruieva, A. (2020). Social dimension of the European Higher Education Area:  Tendencies of development of normative, theoretical and organizational bases. In: Topical Issues of History of Education and Comparative Education.  Lviv-Toruń: Liha-Pres, pp. 129-150. DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-188-9/129-150   

44. Takayama, K. (2020). An invitation to ‘negative’ comparative education, Comparative Education, 56 (1), 79-95. URL: https://doi.org/10.1080/03050068.2019.1701250

45. The Handbook of Global Education Policy (2016). K. Mundy, A. Green, B. Lingard, A. Verger. Wiley-Blackwell (Eds.). Oxford. URL: https://www.researchgate.net/publication/302963705_Handbook_of_Global_Education_Policy_Wiley-Blackwell_Oxford

Корисні інформаційні ресурси

1. Асоціація європейських університетів (European University Association). Режим доступу: http://www.eua.be

2. Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського. Режим доступу: http://www.dnpb.gov.ua

3. Державна науково-технічна бібліотека України. Режим доступу: http://gntb.gov.ua

4. Європейська асоціація дослідників (European Educational Research Association - EERA). Режим доступу: https://eera-ecer.de/

5. Європейська асоціація закладів вищої освіти EURASHE (European Association of Institutions in Higher Education). Режим доступу: http://www.eurashe.org

6. Європейський центр вищої освіти CEPES. Режим доступу: http://www.cepes.ro

7. Єдине освітнє інформаційне вікно України. Режим доступу: http://www.osvita.com

8. Інститут педагогіки НАПН України. Відділ порівняльної педагогіки. Режим доступу: http://undip.org.ua/structure/research%20units/

9. Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Відділ зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих. Режим доступу: http://іpood.com.ua/viddil-zarubijnih-sistem-pedagogichno-osviti-i-osviti-doroslih

10. Інформаційний портал «Знання». Режим доступу: http://znannya.info

11. Інформаційний сайт Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Лабораторія зарубіжних систем професійної освіти і навчання. Режим доступу: https://ivet.edu.ua/labs/isvet

12. Інформація про системи освіти країн – членів ЄС на сайті інформаційної мережі EURYDICE. Режим доступу: http://www.eurydice.org/portal/page/portal/eurydice/EuryCountry.

13. Інформація про системи освіти країн – членів Міжнародного бюро освіти ЮНЕСКО (International Bureau of Education) на сайті інформаційної мережі IBE. Режим доступу:http://www.ibe.unesco.org/countries/countrydossiers.htm.

14. Львівська національна наукова бібліотека України імені В. Стефаника. Режим доступу: http://www.lsl.lviv.ua

15. Мережа освітньої інформації ЄС EURYDICE. Режим доступу: http://www.eurydice.org/portal/page/portal/eurydice/EuryCountry

16. Міжнародне бюро освіти ЮНЕСКО. Режим доступу: http://www.ibe.unesco.org/countries/countrydossiers.htm

17. Міністерство освіти і науки України. Режим доступу: http://mon.gov.ua

18. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua

19. Національна парламентська бібліотека України. Режим доступу: http://www.nplu.org

20. Одеська національна наукова бібліотека України. Режим доступу: http://www.odnb.odessa.ua

21. Освіта України. Режим доступу: http://osvita-ukrainy.com.ua

22. Освіта.UA. Режим доступу: http://osvita.ua

23. Портал сучасних педагогічних ресурсів. Режим доступу: http://www.intellect-invest.org.ua

24. Світова рада товариств порівняльної педагогіки World Council of Comparative Education Societies. Режим доступу: https://wcces-online.org/

25. Союз європейських студентських спілок (ESU - Europeans Students' Union). Режим доступу: http://www.esib.org

26. Українська асоціація дослідників освіти (УАДО). Режим доступу:  https://www.uera.org.ua/uk/

27. Український інститут науково-технічної і економічної інформації. Режим доступу :http://www.uintei.kiev.ua

28. Харківська державна наукова бібліотека імені В. Г. Короленка. Режим доступу: http://korolenko.kharkov.com

29. Comparative and International Education Society (CIES). URL: https://www.cies.us/

30. Higher Education Special Interest Group. URL:  https://www.higheredsig.org/higher-education-institutes